van hoog naar laag - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu van hoog naar laag - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

van hoog naar laag

Door: chelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 Juli 2014 | Italië, Cavallino

Vandaag vaan hoog naar laag, maar ook van laag naar hoog.
we werden op grote hoogte wakker met een lage temperatuur (14 graden). Ontbeten binne want buiten was echt wintersport atmosfeer. We reden zuidwaarts via de bekende haarspeld bochten, dat is mijn liefhebberij met de camper. Echter wa de n hier veel linker weghelft delen, die het idee gaven dat 1 camper genoeg was om de berg af te schuiven. Maar gelukkig ben ik te oud om mij op te laten sarren door jongentjes die in een oude BMW op zondag op tijd bij hun schoonmoeder moeten zijn! Afijn, op een gegeven ogenblik, we hebben geen haast, maar toen zat er een opa voor ons die 30 km p u reed! Een grote sliert autos kroptaen zich op achter ons, gelukkig kwam er een twee baansweg, dus lost alles weer op. Gerard had onbewust de tomtom ingesteld op GEEN tolwegen. Dus dit apparaat vertelde ons dat de reis ons 4 uur zou gaan bezighouden voor nog geen 200 km!! Bij 1 bewuste afslag adviseerde Tommie om af te slaan, wij reden rechtdoor en de tijd van de totale reis viel terug met 120 minuten! Het mooie van deze rit was van Dolomieten naar lido di jesolo: van 1300 naar zeeniveau. Prachtig om de dennen over te zien gaan in de oleanders en de wijnvelden. Een ander plesant aspect was: DE TEPERATUUR! Deze steeg van 14 graden naar 28 graden. Temperatuur, mijn machine wil niet corrig ere n.
Morgen op naar de legendarische lagune.....