de eerste week - Reisverslag uit Sexten, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Sexten, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Juli 2014 | Italië, Sexten

Warempel, het is zowaar droog geworden, misschien stijgen de wolden nog wel. Vandaag zaterdag, vanmorgen vanuit stubaital naar sexten, Dolomiten, gereden. De dag begon met een ontbijtje buiten, maar sloeg al gauw om in buien, eh, constante regen.
Onze reis begon zaterdag, uitgezwaaid door de miesjes. Gestopt in de Katzenkopf camping ten oosten van Wurzburg. We hadden een mooie plek aan het water, de Main. Heerlijk twee dagen geslapen, gezwommen, gegeten en geslapen. Toen door naar Volderau in Stubaital. Geen zicht op de gletsjer bij aankomst. Volgende dag een beetje zicht. We deden een kleine inloop-tocht. De bedoeling was een uurtje heen en een uurtje terug. Echter we got carried away. Genoten op een alpenwiese van een spa en namen na afloop wat frisch kase mee. Tja, op iedere alpen wei is een apart wereldje gaande... Als je uit het zicht loopt ben je al weer vergeten.
Donderdag leek het zulk goed weer dat we de Stubaigletsjer opgingen. Boven zon, regen en sneeuw gezien 'en heel mooie uitzichten. Eenmaal beneden begon het weer te regenen. Plan voor morgen? Bij regen rijden we over de Brenner. Maar het regende vrijdag niet. Prachtig weer en helder! We namen de lift de schlick2000 op! Prachtige rondtocht gemaakt, mat fantastische vergezichten. Onvoorstelbaar veel alpenbloemen ook, zelfs de alpenroos bloeide hier nog. Tja, en dan komt toch het moment van doorrijden. Door over de Brenner naar de Dolomiten. Even kijken hoe het buiten is...

• 26 Juli 2014 - 21:05

Bea:

Hoi Buremaatjes,
    Leuk om nu jullie reisverslag te lezen. Veel (wandel)plezier!