Rust bij tropische temperaturen - Reisverslag uit Siena, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Rust bij tropische temperaturen - Reisverslag uit Siena, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Rust bij tropische temperaturen

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Juli 2015 | Italië, Siena

20 juli zwembad dag
we hebben een heerlijk plek op de camping onder de bomen, maar het koelt s nachts niet af. We besluiten een dag aan het zwenbad door te brengen. In de avond bekijken we de mogelijkheden: Perugia is nog een eind naar het zuiden en daar is het zeker niet koeler. We besluiten morgen ook nog hier te blijven en dan zien we wel.
21 juli dinsdag zwembaddag
We lopen na het ontbijt naar de Brico, een soort Gamma, daar willen we een fan kopen, die zullen we nog wel eens gebruiken. Echter is er geen keuze, want alles is uitverkocht en men weet niet wanneer de nieuwe aanvoer komt! Dan maar overdag afkoelen in het zwembad en s nachts blazen naar elkaar.
22 juli op pad dag naar Arezzo.
Een hele bochtige, maar mooie route leidt ons naar Arezzo. Daar de camper ergens in een straat geparkeerd en naar het centrum gelopen. In de Franciscus basiliek kopen we een kaartje, maar kunnen pas een uur later terug. We drinken een liter water en eten een slaatje. Met dit weer drink je wat af! De frescocyclus in de kerk is heel bijzonder. Wel gerestaureerd, maar hier en daar toch erg aangetast. We klimmen naar boven naar de Duomo, maar die is tot 3 uur dicht. Dit was vroeger met alles, maar nu ze overal geld vragen, begrijpen ze ook dat toeristen niet willen wachten... we lopen naar het Piazza Grande en naar de Pieve santa maria. Deze kerk is buiten om heel mooi, maar door de antiduiven netten die ze hebben opgehangen nu afzichtelijk. Afijn, we zoeken weer de camper op, te moe om nu na 3 uur alsnog naar de Duomo te klimmen, te warm.
Eenmaal terug bij de camper snel de stad uit, route autostrada richting Roma en via een 'superstrada' naar Siena. Het verschil is dat de autostrada tol vraagt en daarom een goed wegdek heeft, en de superstrada een verbrede rode weg is en hier een patchwork aan wegdekken over elkaar ligt... rammelend en schuddend kwamen wij aan bij de camping Colle Verde. Mooie plek onder de bomen, maar op weg naar het zwembad begon het te onweren. Aldaar hebben we even naar de bliksem bekeken, maar uiteindelijk duurde dit een uur, daar hebben wij niet op gewacht. Lekker gedouched en nu is het heerlijk afgekoeld...
Morgen met de bus naar Siena...