Water, water of water - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Water, water of water - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Water, water of water

Door: chelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Augustus 2014 | Italië, Cavallino

Woensdag nacht hadden we enorme buien. Onweer wat overtrok en terug kwam en toen de wekker ging, klotste het regenwater over de campingpaden.... we draaiden ons heel snel om. Een beetje regen kan, maar dit! We sliepen uit en waren lui terwijl de regen actief bleef. Om 12 uur was het water op en gingen we op het strand kijken. Stralend blauwe lucht, hoge golven en een stief windje, maar heerlijk. Een middag strand was heerlijk. Zon, zee, zwemmen. Tegen de avond nam de wind af.
De donderdag begon met de wekker en wat de gen, maar ach, die paas druppels. Snel een broodje gegeten en naar de bus. Oh, ondertussen wel een regenjas aan. Van bus naar boot naar Venetië. Daar heel snel het historisch marine museum gevonden. Gerard genoot erg. We leerden dat er ooit een onderzeeboot was geweest waar twee mannen OP zaten die buiten op schepen ontplofbaar materiaal konden plaatsen en dat er galeischepen waren die zo succesvol, snel waren dat iedereen rond de Middelandse zee ze nabouwden. Vandaag uit liepen we weer naar het San Marco plein, de bussen vol met Chinezen kom je overal tegen, ook bij de wachtrijen voor de baseliek. Afijn, er moet altijd wat te wensen overblijven.
We lunchten in een paar vierkanten meter historie. 6 hele kleine, zware, marmeren tafeltjes. Foto's getuigden van alle gasten, daar ooit geweest.
Gesterkt liepen wij naar het theater Fenice. Soms is het l astig iets te vinden omdat je 3 keer een steeg inloopt, die alleen op het water uitkomt. De tickets bij de Fenice zijn al gauw vanaf 160,00 euro!! We pakten de waterbus over het grand canal, stapten aan het eindpunt op de bus terug en genoten van al het moois dat aan het kanaal staat, onderhouden of vervallen. We wandelden nog een laatste stuk door de stad en zagen veel mensen die geen weerstand konden geven aan de Gucci, Prada en Chanel winkels. Mooie, levendige, ruikende stad aan het water: tot ziens.
Vrijdag: we rijden straks via de weg naar Udine naar Oostenrijk. De krant waarschuwd voor drukte, maar ik denk niet dat veel mensen ons pad volgen naar het water van de Millstatter see.